2011. augusztus 13., szombat

Néhány évvel ezelőtt megfogadtam, a nyíregyházi állatkertbe csak akkor teszem be a lábam, ha mint alkalmazott léphetek be oda. Akkor még nem állt a Zöld Piramis, annyi különleges állat sem volt még. Sajnos ezt a célom nem sikerült eddig megvalósítanom. A fogadalmam is meg kellett szegnem, hiszen Grétának nagy élményt jelentenek ezek az állatok. Elmentünk tehát. Igazán szuper megoldásokat láttunk, sok ritka állatot. Keveset fotóztam, néhány kép ezekből.



Ezen a képen egy kaukázusi pirók (Carpodacus rubicilla) látszik. Most láttam ezt a fajt először. Ahogy az angol neve is mutatja (Caucasian Great Rosefinch) egy megdöbbentően nagy méretű pirók faj, majdnem seregély méretűnek tűnt. Két röpdén is láttam a nevét, de az egyikben nem láttam egyet sem, a másikban is ezt az egyet a földön. Megitélésem szerint csak órái lehettek hátra, nagyon rossz bőrben volt. Gyanítom, hogy valamilyen elkobzott csempész szállítmányból kerülhetett ide, amiatt volt ilyen megtört.





Egy viszonylag ritka faj (a szabadban már alig található belőlük) a bali seregély (Leucopsar rothschildi). Fogságban azért elég jól szaporodik, Európában több állatkertben és tenyésztőnél megtalálható. Bali szigetén kb. 30 madár tenghődhet, lenne mit visszatelepíteni a fogságban születettekből, de szakemberek szerint hamar összefogdosnák őket az illegális piacokra.




Kacagójancsi vagy kookabura (Dacelo novaeguineae).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése