2022. január 29., szombat

Könyvajánló 6.

Bédrich Machulka: Vadcsapáson Afrikában


Egy számomra eddig ismeretlen vadászkönyvet fejeztem be éppen. Az antikvárium könyveit böngészve akadtam rá, jó vastagnak tűnt, afrikai vadászatokról szólt, hát megrendeltem. Nem csalódtam benne. A legobb vadászíró hagyományokat követő leírás. Szépen megfogalmazott, az 1900-as évek legelején írodotrt beszámolók a korabeli városokról, helyszínekről még akkor sem unalmasak, ha nincs bennük szó vadászatról.
Machulka igazi vadász volt, a szó legnemesebb értelmében. Bátor, edzett figura, és a 100 évvel ezelőtt írt leírásaiban, megfigyeléseiben gyakorlatilag a mai szemmel sincs hiba. Nem túlzó, nem figyelemhajhász a stílusa. 1899 és 1935 között, következő országokat járta: Líbia Madagaszkár, Szudán, Egyiptom, Uganda , Belga-Kongó , Tanganyika és Kenya. Ja és a művet Széchenyi Zsigmond lektorálta.
Jó olvasmány a téli estéken.

1 megjegyzés:

  1. A Madárkát a héten elolvastam. Nem bántam meg, tetszett. Csak azt nem értem, hogy az író hogyan tudott ennyit a kanárikról.

    VálaszTörlés