2020. december 13., vasárnap

Könyvajánló

 Hideg, esős téli estéken, amikor a madarak már enni kaptak, kitakarítottuk őket, lejegyeztük a tenyésztési adatokat, gyönyörködtünk bennük, jöhet egy jó könyv, mondjuk állatokról, természetről.

Néhány könyvet ajánlok figyelmetekbe, eséllyel meg lehet szerezni őket antikváriumból, könyvesboltból.

Ország Mihály: Mindent lehet, de krokodilt, azt nem



Egyetemista koromban már olvastam, de most újra el akartam olvasni, így lépéseket tettem a megszerzésére. Nagyon jó olvasmány volt az elmúlt napokban. Nosztalgia kicsit gyerekkoromra, a saját állataimra visszagondolva. E mellett nagyon érdekes megfigyelések, esetek találhatók a könyvben állatokról. Akár egy hazai Durrell-könyv. Minden állatbarátnak ajánlom. 
Egyes fanyalgók szerint hála az égnek, hogy ma már nem születhetnek ilyen könyvek, hiszen a szerző "millió" védett állatot gyűjtött maga köré élete során. Mondjuk ezek nagy részét betegen és árván kapta, amiket meggyógyított, de az is igaz, volt amit maga szerzett mert, mert annyira érdekelte az adott faj. Valóban ilyen fajokat nem tarthatunk ma, de azt hiszem a könyv minden oldala tanubizonyságot tesz a szerző állatok iránti rajongásáról és hozzáértéséről. Én az ilyen fajta moralizálásokat nem igen szeretem (mármint, hogy miért tart ilyen és ennyi állatot), képmutatásnak is tartom (ami nem védett az persze pusztulhat :szarkák, varjak, rókák, stb.), pláne, hogy emberek döntik el azt is, mi maradhat, mi nem. 

Fantasztikus könyv, ajánlom figyelmetekbe. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése