2018. június 24., vasárnap

Új fajok



Bár még messze az év vége, azt gondolom bátran kijelenthetem, nem ez lesz a legjobb tenyészévem. Kevés törpepapagáj fióka, küszködés a pintyfélékkel. Ami picit pozitív, két új faj is szaporodott az idén (3 olyan fajt tartok jelenleg, amit még nem tenyésztettem, ebből a kettő nem rossz arány), még ha igen szerény eredményekkel.



Az első faj, a mexikói pirók. Amennyire nem nehéz úgy általában a faj tartása és tenyésztése, annyit küszködök velük. Az első fészekalj tojásai terméketlenek, a másodikból 1 fióka kelt, de néhány naposan elpusztult. A harmadik fészekaljból mind a 3 tojás kikelt, és ami nagyon érdekes, kettő piros szemmel született. A szülők tehát valami mutáció hordozói. Természetesen a két mutáns pici elpusztult, de a normál színű szépen cseperedik.



A másik faj a kínai törpefürj, ahol két pici fióka kelt ki a tojó alatt. Nagyon örültem nekik, hiszen a kakast az után vettem csak, ahogy a tojó letojta az első tojásokat. Szépen gondozzák a szülők a kicsiket.




Egy pici a sok (kettő) közül...



Csíkos csicsörkék, jobbra a tojásevő hím. Eddig egyetlen leválasztott fióka, kontra 7 elveszített.



Az egyik pár tojója



Néhány kanári fiatal, itt sem csaptam bele a lecsóba túlzottan. 10-12 szürkeszárnyú fióka, és 2 recesszív fehér. Jövőre jobb lesz, az tuti.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése