2012. február 11., szombat

Elővettem ismét a fotóketrecet, néhány eddig nem fotózott madarat - tűzcsíz, szürke csicsörke, kanári - lefotóztam, és behoztam néhány fotó erejéig egy rózsást is. Azt hiszem az egyik legszebb madaram (habár az opalin kicsik között is lesz néhány gyöngyszem, de ők még fiatalok ahhoz, hogy már most véleményt modjak róluk).
A tollazata, a testnagysága, formája igen tetszetős, a baj az, hogy egyik körme sérült. Nem tudom mások hogyan csinálják, de én nagyon nehezen boldogulok ezzel a problémával. A fiatalok kis csoportban csak maguk vannak leválasztva, mégis látok egy-két körömhibát.


A madár egy edged dilut D türkiz (esetleg aquatürkiz). Ez a 2010-es madár egy edged dilut anyától, és egy zöld D viola apától kelt, a szülők szintén saját tenyésztésű madarak. A hímtől örökölhetett volna viola színt is, de én egyáltalán nem látom rajta. Mivel a viola részlegesen dominánsan öröklődik, így éppen nem muszáj violának lennie, ha az apa csak egyfaktoros viola volt. Van róla kép (már elajándékoztam), de bajban vagyok vele, mert mivel sötét faktoros, így képtelen vagyok biztosan megállapítani azt, hogy egy sötét faktor és egy viola faktor, vagy két viola faktor leledzett benne. Marha hasonlóan néz ki ez a két kombináció.




2011-ben ősszel költött egyszer, a két fiókáját nem nevelte fel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése